Communicatie als visitekaartje

De telefoon is inmiddels hét communicatiemiddel geworden over de hele wereld. Bij zaken die op papier gezet moeten worden heeft het medium E-mail de voorkeur, maar voor snelle afhandelingen van zaken kan je tegenwoordig het beste maar even bellen. Deze snelle bereikbaarheid geldt ook voor jouw bedrijf. Vaak hebben grote bedrijf een soort centraal punt waar een receptioniste de telefoon opneemt. Op deze manier kan een bedrijf via 1 nummer worden benaderd, en hoeft niet iedere werknemer apart op de website vermeld te staan. Wanneer je een kleiner bedrijf bent, of simpelweg nog niet bent toegekomen aan het aannemen van een receptioniste, kan het inhuren van een flexibele telefoon opnemer een handige uitkomst zijn. In deze blog gaan we dieper in op de betekenis van een flexibele receptioniste en wat zo’n persoon voor jou en je bedrijf te bieden heeft.

Communicatie

Het hebben van een communicatie van hoog niveau is heel belangrijk voor je bedrijf. Je bedrijf kent namelijk een aantal visitekaartjes naar de buitenwereld toe. Als eerst je product. Wanneer je een kledingwinkel bent, is je winkel je fysieke visitekaartje. Wanneer je een bouwbedrijf bent is de bouwplaats van je nieuwe projecten, en de al opgeleverde projecten, je fysieke visitekaartje. Als tweede visitekaartje benoemen we je website. We nemen weer even de vorige twee voorbeelden. Als kledingwinkel zijn kan je op de website je producten zien, of kies je ervoor om een reden te verzinnen die de klanten naar je fysieke winkel trekt. Als bouwbedrijf zijnde laat je de beste foto’s van je projecten zien en kan je ook je werknemers voorstellen aan de buitenwereld. Het derde visitekaartje is de telefoon. Wanneer je op bijvoorbeeld Google een bedrijf in typt, krijg je de locatie, de website en het nummer te zien. Wanneer er naar dit nummer wordt gebeld, is dit de eerste indruk (op misschien de website na) van je bedrijf. Een goede antwoordservice is hierom van groot belang. 

Telefoniste

Een telefoniste hoeft niet op locatie aanwezig te zijn. Het is mogelijk om een telefoniste op afstand in te schakelen. Bedrijven zoals Bizziphone bieden deze service aan. Hierbij is er geen vast contract aanwezig, en kunt u dus dagelijks opzeggen. De bereikbaarheid, de uren in een dag, zijn zeer ruim. Ook is er een mogelijkheid tot bereikbaarheid in het weekend. Op deze manier biedt u uw klanten communicatie van een hoog niveau, zonder dat er op locatie plek moet zijn voor de telefoniste.

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.


*