Hoe vind je een goed marketingbureau?

Heb je ervoor gekozen je marketing (deels) uit te besteden? Dat kan absoluut een goede keuze zijn. Zo houd je namelijk zelf meer tijd over voor andere zaken en kun je de marketing overlaten aan experts. Toch kan er best wat tijd gaan zitten in het vinden van een geschikt marketingbureau, er zijn immers een heleboel opties. Hoe pak je dat dan aan? Hieronder vind je wat punten waar je op zou kunnen letten bij het vinden van een goed marketingbureau.

Transparantie

Transparantie is erg belangrijk als het aankomt op het vinden van een goed marketingbureau. Je wil natuurlijk goed weten waar je aan toe bent, wat je allemaal kunt verwachten en wat dit je gaat kosten. Geeft de website van het bureau niet voldoende informatie? Neem dan vooral contact met ze op. Je wilt natuurlijk niet voor teleurstellingen komen te staan.

Ervaring

Uiteraard ben je op zoek naar een bureau met genoeg ervaring in de branche, zoals Odiv.nl: een seo bureau in Utrecht. Soms kun je dit afleiden uit de website van het bureau, zoals wanneer er een gedeelte wordt gewijd aan voorgaande klanten. Je wilt natuurlijk een bedrijf dat precies weet hoe alles in elkaar steekt, zodat je er zelf geen omkijken meer naar hebt. 

Reviews

Ook uit reviews kun je veel nuttige informatie halen. Heeft het marketingbureau veel slechte reviews, dan kun je er vaak van uit gaan dat de service die ze leveren niet zo goed is. Een enkele slechte review hoeft natuurlijk niet per se iets te betekenen, er zullen altijd klanten zijn die minder tevreden zijn. Ook wanneer een bedrijf veel positieve recensies heeft, wil dat niet zeggen dat je tevreden zult zijn met de diensten ervan. Kijk dus vooral goed naar de balans tussen het aantal positieve en negatieve reviews en vraag jezelf af of het om representatieve beoordelingen gaat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *