Pinterest-marketingtactieken voor groei in 2021

Pinterest marketing is een groeiende sector, aangezien B2C-merken van plan zijn om in 2020 meer aan het platform uit te geven. Pinterest heeft maandelijks meer dan 291 miljoen actieve gebruikers en hoewel mensen vaak verwijzen naar een social media platform, doet die naam er geen recht meer aan. Het is nu meer een platform waar mensen naar toe gaan om antwoorden of oplossingen voor problemen in visuele vorm te vinden. Of je nu fysieke producten verkoopt of een dienst aanbiedt, Pinterest marketing is het perfecte platform om je merk op de markt te brengen. Het beste is dat je geen aparte inhoud voor Pinterest hoeft te maken. Het enige dat je hoeft te maken, is een pakkende pin voor de reeds bestaande inhoud van jouw site en deze op het platform te delen. Als je het bedrijf momenteel niet op Pinterest promoot, loop je een enorm publiek mis dat binnen bereik ligt. 

1 Denk altijd aan trefwoorden

Pinterest marketing werkt als een zoekmachine. Veel gebruikers typen trefwoorden in om de inhoud op te halen waarnaar ze op zoek zijn. Pinterest plaatst ook relevante inhoud voor mensen, evenals andere zinnen waarin een gebruiker mogelijk interesse heeft. De resultaten zullen slechts zo goed zijn als de trefwoorden die worden gebruikt om de pins te benoemen en te beschrijven. Het is dus onze taak om zo relevant en genuanceerd mogelijk te zijn bij het noemen en schrijven van beschrijvingen voor pins. Je zult waarschijnlijk vergelijkbare trefwoorden gebruiken voor de titel van het bericht dat je deelt, maar het kan geen kwaad om eerst naar Pinterest te gaan en zelf een zoekopdracht uit te voeren. Kijk of er andere zoekwoorden verschijnen die relevant zijn. Deze kun je aan de beschrijving toevoegen.

2 Besteed wat tijd aan het beantwoorden / posten van opmerkingen

Een andere tactiek die veel marketeers negeren, is reageren op reacties op pins. Pin-activiteit is een factor bij het bepalen waar een pin wordt gerangschikt, en opmerkingen zijn een van de sterkste signalen dat mensen interactie hebben met een pin.

3 Claim de website en andere sociale profielen

Pinterest raadt aan om je website te claimen . Hierdoor krijg je toegang tot de analyse van je website, zodat je gedetailleerd kunt bekijken welke pins werken, de demografische gegevens van de gebruikers die je inhoud gebruiken en nog veel meer handige statistieken. Je kunt ook je Instagram-, YouTube- en Etsy-accounts claimen als je deze hebt. Op deze manier krijgt je, wanneer iemand jouw inhoud deelt, de juiste attributie en kunt je ook de betrokkenheid op deze platforms meten.

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.


*